Naarmate de propeller groter wordt, veroorzaken de langere armen die nodig zijn trillingsproblemen die de vliegprestaties en videostabiliteit negatief beïnvloeden. De ApexLR EVO maakt gebruik van een uniek spanbeugelontwerp tussen de armen om de stijfheid te vergroten en de resonantiefrequentie van het geheel te verschuiven.
Door de armen op deze manier voor te laden, kunnen de trillingen op een beheersbaar niveau worden gehouden terwijl er nog steeds 5,5 mm dikke armen gebruikt zijn voor een 7" prop. Deze aanpak bespaart alleen al 20 gram koolstofgewicht vergeleken met gelijkwaardige 8 mm dikke armen.
De ApexLR EVO is een variatie op het typische 'dead cat'-frame dat is aangepast om de voor- en achtermotoren uitgelijnd te houden, waardoor de geliefde gecomprimeerde x-geometrie in de motorindeling behouden wordt.
Dit zorgt ervoor dat het frame in balans blijft en dat de vliegeigenschappen niet in het gedrang komen, in tegenstelling tot het klassieke 'dead cat'-ontwerp, waarbij de achterste motoren dichter bij de carrosserie worden geplaatst en het de bediening ernstig wordt beïnvloed.